Kirjaudu sisään
1.1 Silmäaseman Silmälasiturva on voimakkuuksilla varustetuille silmä- ja/tai aurinkolaseille tarkoitettu laajennettu korjaus- ja huoltopalvelu. Silmälasiturvan käsittämät edut täydentävät asiakkaan kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksia.
1.2 Silmäaseman silmä- ja aurinkolasit ovat lakisääteisen virhevastuun piirissä ja sisältävät aina kahden vuoden laatutakuun Silmäaseman tarjoamasta Silmälasiturvasta riippumatta.
1.3 Laatutakuu kattaa kaikki kehyksiin, linsseihin tai hiontatyöhön liittyvät valmistusvirheet. Silmäasema on vastuussa, että linssit ovat oikein kehykseen sovitetut, linssit ovat optisesti hyvälaatuiset, linssit ovat määräyksen mukaiset ja työ on virheetöntä.
1.4 Silmälasiturva kattaa silmälaseille aiheutuneiden rikkoutumisten, naarmuuntumisten ja muiden vaurioiden korjaukset asiakkaalle näiden ehtojen mukaisesti.
1.5 Kaikki Silmälasiturvaa koskevat korjaus- ja huoltoasiat hoidetaan Silmäaseman myymälöissä. Vioittuneet silmälasit tai niiden osat jäävät korjauksen suorittamisen tai uusien silmälasien toimittamisen jälkeen Silmälasiturvan tarjonneen myymälän haltuun.
1.6 Silmälasiturva on hankittava silmälasien oston yhteydessä, joko silmälasien osto- tai luovutushetkellä. Silmälasiturvan hankkiminen jälkikäteen ei ole mahdollista.
2.1 Silmälasiturvan mukaiset edut
2.1.1 Silmälasiturva kattaa rikkoutuneiden, naarmuuntuneiden tai muuten vaurioituneiden silmälasien korjauksen ja huollon. Korjaaminen ja huolto toteutetaan laadultaan samanlaisilla varaosilla käyttäen mahdollisuuksien mukaan saman valmistajan varaosia.
2.1.2 Mikäli silmälasit osoittautuvat korjauskelvottomiksi, Silmälasiturva mahdollistaa uusien korvaavien silmälasien hankkimisen jäljempänä kohdassa 3 määritellyllä alennuksella.
2.1.3 Jos vaurioituminen koskee linssejä, korjataan linssit alkuperäisillä voimakkuuksilla, mikäli näöntarkastuksesta on alle kuusi (6) kuukautta. Jos näöntarkastuksesta on kulunut yli kuusi (6) kuukautta, tarkastetaan asiakkaan näkö Silmäaseman toimesta ilman erillistä veloitusta. Silmälasiturvan piiriin kuuluvat silmälasit päivitetään sen hetkisen näöntarpeen mukaisiksi.
2.2 Milloin Silmälasiturvan mukaisia etuja ei voi hyödyntää?
2.2.1 Kun kysymys on silmälasien tai sen osien normaalista kulumisesta johtuvasta vahingoittumisesta.
2.2.2 Kun kysymys on silmälasien tai sen osien tahallisesta tai törkeällä huolimattomuudella tapahtuneesta vahingoittamisesta.
2.2.3 Kun kysymys on tulipalon silmälaseille tai sen osille aiheuttamasta vahingoittumisesta.
2.2.4 Kun kysymys on silmälasien tai sen osien vahingoittumisesta, joka kuuluu lakisääteisen takuun tai valmistajan takuun piiriin.
2.2.5 Kun kysymys on tilanteesta, jossa asiakas on saanut korvauksen vahingoittuneista silmälaseista tai sen osista oman vakuutuksensa perusteella. Silmälasiturva ei ole vakuutus.
2.2.6 Kun kysymys on silmälasien katoamisesta tai varkaudesta.
3.1 Silmälasiturvan mukaisesta korjaus- ja huoltopalvelusta suoritetaan kertaluontoinen palveluun liittymismaksu Silmälasiturvan ottohetkellä. Silmälasiturvan liittymismaksu määräytyy linssityypin mukaan: yksitehot 39 € ja monitehot 59 €. Liittymismaksua ei palauteta asiakkaalle.
3.2 Silmälasiturva kattaa ensisijaisesti 75 prosenttia alkuperäisen tuotteen korjauskustannuksista. Silmälasiturva kattaa sen piirissä olevien silmälasien korjaus- ja huoltokustannukset kuitenkin enintään 75 prosenttiin saakka alkuperäisten silmälasien suositushinnasta. Jäljelle jäävän osuuden (25 %) asiakas on aina velvollinen maksamaan
itse. Mikäli alkuperäinen tuote osoittautuu korjauskelvottomaksi, Silmälasiturva mahdollistaa toissijaisesti uusien korvaavien silmälasien hankkimisen 75 prosentin alennuksella, joka lasketaan alkuperäisen tuotteen ovh-myyntihinnasta. Alennuksen määrä on siten 75 prosenttia alkuperäisen tuotteen myyntihinnasta. Jäljelle jäävän osuuden asiakas on aina velvollinen maksamaan itse. Asiakkaalle korvataan ensisijaisesti kehykset saman hintaryhmän kehyksistä ja linssit samoilla ominaisuuksilla kuin alkuperäisten silmälasien linssit.
3.3 Mikäli korvaavien silmälasien suositushinta on korkeampi kuin alkuperäisten, Silmäaseman maksettavaksi jäävä osuus on kuitenkin enintään 75 prosenttia alkuperäisten silmälasien suositusmyyntihinnasta.
4.1 Vaurioitumistapahtuman sattuessa asiakkaan on viipymättä ilmoitettava tapahtuma mihin tahansa Silmäasemaketjun myymälään. Suosittelemme ilmoituksen tekemistä siinä myymälässä, josta silmälasit on hankittu. Vaurioitumistapahtumasta ilmoitettaessa asiakkaan on esitettävä silmälasikortti, josta ilmenee Silmälasiturvan voimassaolo sekä ostotodistus.
4.2 Asiakkaan on annettava täsmälliset ja täydelliset tiedot vaurioitumisen syystä ja laajuudesta. Rikkoutuneet tai vaurioituneet silmälasit tulee esittää myymälässä.
4.3 Vaurioitumistapahtumasta on kuitenkin ilmoitettava viimeistään yhden (1) kuukauden kuluessa tuotteen vaurioitumisesta.
4.4 Jos asiakas laiminlyö kohtien 4.1–4.3 mukaiset velvollisuudet, asiakas menettää Silmälasiturvaan liittyvät oikeutensa ellei Silmäasema erikseen harkintansa mukaan toisin päätä.
Silmälasiturva astuu voimaan silmälasien luovutushetkellä.
6.1 Silmälasiturvan mukaisten etujen voimassaolo päättyy, kun asiakas on hankkinut uudet korvaavat silmälasit Silmälasiturvan perusteella.
6.2 Mikäli silmälasit ovat vain osittain vaurioituneet ja vaurion korjaaminen ei edellytä uusia silmälaseja, asiakas maksaa vain omavastuuosuuden. Tällöin Silmälasiturva jää voimaan.
6.3 Silmälasiturvan mukaisten etujen voimassaolo päättyy kuitenkin viimeistään kahden vuoden kuluttua Silmälasiturvan voimaan astumisesta.
7.1 Silmälasiturvaa koskevaan sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
7.2 Silmälasiturvaa koskevasta sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan asiakkaan kotipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivuillamme sekä mainonta- ja tilastointitarkoituksiin. Voit koska tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lue lisää evästeistä täältä .