Usein kysytyt kysymykset verkkokauppa

Silmäasema

Usein kysytyt kysymykset: verkkokauppa

Tältä sivulta löydät vastauksia verkkokaupan usein kysyttyihin kysymyksiin.

Autamme parhaamme mukaan

Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Katso myös myymälän ja silmäsairaalan usein kysytyt kysymykset.

Oma verkkokauppatili

Mitä tietoja verkkokauppatilillä voi nähdä?

Verkkokauppatilille on mahdollista siirtää optikon tekemät silmälasi- ja piilolinssireseptit. Lääkäreiden kirjoittamat reseptit ja epikriisit löydät Omakanta -palvelusta. Verkkokauppatilin kautta pääsee myös tekemään yksittäisiä tilauksia, tai aloittamaan kestotilauksen.

Kirjaudu verkkokauppatilille verkkopankkitunnuksilla tai sähköpostiosoitteella, joka toimii myös käyttäjätunnuksena.

Olen tilannut uuden salasanan, miksi en pääse sillä kirjautumaan sisään?

Salasanan vaihtamisen viestit voivat eri sähköpostisovelluksissa näkyä ajallisesti väärässä järjestyksessä, joten varmista että avaat viimeisimmän viestin. Katso lisää ohjeita salasanan ongelmatilanteisiin.

Mikäli ongelma ei ratkea, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitämme tilannetta mielellämme lisää.

Tilasin uuden salasanan, miksi en saanut vaihtolinkkiä sähköpostiini?

Tarkistathan vielä myös roskapostikansion, joskus sähköposti saattaa eksyä sinne. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme mielellämme tilannetta lisää.

Lapseni sai piilolinssireseptin. Näenkö se myös oman tilin alta?

Valitettavasti useamman henkilön tietoja ei ole mahdollista saada näkyviin yhden tilin alle verkkokaupassa. Tiedot ohjautuvat omille tileille, joten lapsille tarvitaan myös omat verkkokauppatunnukset. Huoltaja voi kuitenkin hallinnoida alaikäisen lapsen tiliä, ja tehdä sieltä tilaukset lapsen puolesta.

Verkkokaupasta tilaaminen

Tein tilauksen, mutta en saanut vahvistusviestiä. Tilitäni on veloittu tilauksen summa, mistä tiedän onnistuiko tilaus?

Tilausvavistus voi mennä automaattisesti roskapostikansioon, joten tämä kannattaa vielä kurkata. Mikäli viestiä ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään asian selvittämisessä.

En saa tilaustani verkkokaupassa läpi, mikä neuvoksi?

Selaimen päivitykset, välimuistin tyhjennys ja toisella laitteella tai selaimella kokeileminen voi auttaa tilauksen läpimenossa. Jos nämä keinot ei auta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan asiaa tarkemmin.

Miten tilaan verkkokaupasta?

Verkkokaupastamme tilaaminen on helppoa ja nopeaa. Olemme koonneet sinulle ohjeet verkkokauppatilausta varten.

Kestotilaus

Miksi 20 %:n alennus ja ilmaiset toimituskulut eivät näy tekemälläni kestotilauksella?

Kestotilauksen piilolinssit aina vähintään –20 % -alennus ja ilmaiset toimituskulut näkyvät tilauksella, kun kestotilaus uusiutuu ensimmäisen kerran. Edut eivät kirjaudu vielä ensimmäiselle tilaukselle, kun kestotilaus aloitetaan. Kestotilauksen tarkemmat ehdot löydät täältä

Haluan peruuttaa kestotilauksen, kuinka se onnistuu?

Jos haluat peruuttaa koko kestotilauksen, se onnistuu:

  1. Mene kohtaan "Kestotilaus”
  2. Paina "Peruuta kestotilaus"

Voit peruuttaa kestotilauksesi osittain seuraavilla ohjeilla verkkokauppatililtäsi:

  1. Mene kohtaan "Kestotilaus”
  2. Valitse ”Muokkaa kestotilausta"
  3. Valitse tuotteet, jotka haluat poistaa kestotilaukselta. Jos poistat kaikki tuotteet, niin kestotilaus peruuntuu kokonaan. Peruutettua tilausta/tuotetta ei voi aktivoida uudelleen, vaan tällöin tulisi aloittaa kokonaan uusi kestotilaus.
  4. Siirry vahvistamaan muutokset kohdasta "Kassalle".
  5. Täytä toimitukseen vaadittavat tiedot. Tilauksesta tehdään tässä kohtaa katevaraus jos tilauksen maksutapana on kortti. Katevaraus kuitenkin vapautuu muutaman pankkipäivän kuluessa. Muutokset astuvat voimaan, kun painat nappulaa "Maksa tilaus".

Huomaathan, että kun muokkaat kestotilausta, sinun tulee valita haluatko tuotteet toimitettavan heti, vai sitten kun kestotilauksen uusiutumisväli seuraavan kerran täyttyy. Esimerkiksi jos kestotilauksesi uusiutuu kolmen kuukauden välein, seuraava lähetys lähtee sinulle kolmen kuukauden päästä laskettuna tästä päivästä.

Haluan muuttaa kestotilaukseni toimitusväliä, kuinka se onnistuu?

Voit muuttaa kestotilauksesi toimitusväliä kirjautumalla verkkokauppatilillesi:

  1. Mene kohtaan "Kestotilaus”
  2. Valitse "Muokkaa kestotilausta"
  3. Valitse tuotteilta toimitusväli, jota haluat muuttaa. Toimitusväli lasketaan siitä päivästä eteenpäin, kun teet muutoksen.
  4. Siirry vahvistamaan muutokset kohdasta "Kassalle".
  5. Täytä toimitukseen vaadittavat tiedot. Tilauksesta tehdään tässä kohtaa katevaraus jos tilauksen maksutapana on kortti. Katevaraus kuitenkin vapautuu muutaman pankkipäivän kuluessa. Muutokset astuvat voimaan, kun painat nappulaa "Maksa tilaus".

Huomaathan, että kun muokkaat kestotilausta, sinun tulee valita haluatko tuotteet toimitettavan heti, vai sitten kun kestotilauksen uusiutumisväli seuraavan kerran täyttyy. Esimerkiksi jos kestotilauksesi uusiutuu kolmen kuukauden välein, seuraava lähetys lähtee sinulle kolmen kuukauden päästä laskettuna tästä päivästä.

Kestotilaus ei onnistu maksukortillani, missä vika?

Kestotilaus onnistuu laskulla sekä debit- ja credit-kortilla, jossa on toistuvaismaksut hyväksyvä ominaisuus kytkettynä päälle. Oman maksukortin asetukset pääsee tarkistamaan verkkopankista.

Olen saanut uuden maksukortin. Mitä teen, kun kestotilaukseni katkesi vanhentuneen maksukortin takia?

Kuinka saan päivitettyä maksukorttini tiedot ja käynnistettyä kestotilaukseni uudelleen?

Kestotilauksen katketessa vanhentuneen maksukortin takia, tulisi aloittaa uusi kestotilaus. Emme valitettavasti saa päivitettyä maksutietoja jo katkenneelle kestotilaukselle.

Mikäli kestotilauksesi ei ole vielä katkennut, voit muuttaa maksukortin tiedot tilaukselle painamalla kohdasta "Kassalle".

Täytä toimitukseen vaadittavat tiedot sekä uusi maksukortin numero. Tilauksesta tehdään tässä kohtaa katevaraus jos tilauksen maksutapana on kortti. Katevaraus kuitenkin vapautuu muutaman pankkipäivän kuluessa. Muutokset astuvat voimaan, kun painat nappulaa "Maksa tilaus".

Huomaathan, että kun muokkaat kestotilausta, sinun tulee valita haluatko tuotteet toimitettavan heti, vai sitten kun kestotilauksen uusiutumisväli seuraavan kerran täyttyy. Esimerkiksi jos kestotilauksesi uusiutuu kolmen kuukauden välein, seuraava lähetys lähtee sinulle kolmen kuukauden päästä laskettuna tästä päivästä.

Päivitin verkkokauppatililleni osoitetietoni. Päivittyykö se myös kestotilaukselle?

Uusi osoite ei harmillisesti päivity automaattisesti kestotilaukselle, vaan tämä pitäisi päivittää kestotilaukselle vielä erikseen. Osoitteen pääsee päivittämään muokkaa kestotilausta-valinnasta.

  • Mene kohtaan "Kestotilaus”
  • Valitse ”Muokkaa kestotilausta"
  • Siirry vahvistamaan muutokset kohdasta "Kassalle".
  • Täytä toimitukseen vaadittavat tiedot. Tilauksesta tehdään tässä kohtaa katevaraus jos tilauksen maksutapana on kortti. Katevaraus kuitenkin vapautuu muutaman pankkipäivän kuluessa. Muutokset astuvat voimaan, kun painat nappulaa "Maksa tilaus".

Huomaathan, että kun muokkaat kestotilausta, sinun tulee valita haluatko tuotteet toimitettavan heti, vai sitten kun kestotilauksen uusiutumisväli seuraavan kerran täyttyy. Esimerkiksi jos kestotilauksesi uusiutuu kolmen kuukauden välein, seuraava lähetys lähtee sinulle kolmen kuukauden päästä laskettuna tästä päivästä.

Toimitus

Mikä on tilaukseni toimitusaika?

Verkkokauppamme tuotevalikoimassa olevilla tuotteilla on erilaisia toimitusaikatauluja. Toimitusaika-arvio näkyy tuotteen tiedoissa, ostoskorissa ja kassalla. Yleisimpiä toimitusaikojamme ovat:

  • 1-3 arkipäivää varastotuotteille (tuote löytyy valmiiksi verkkokaupan varastosta)
  • 5-8 arkipäivää Coopervisionin ja Johnson&Johnsonin toimittajatuotteille (tuote tilataan linssitoimittajalta varastolle)
  • 8-12 arkipäivää Alconin toimittajatuotteille (tuote tilataan linssitoimittajalta varastolle)
  • 14-21 arkipäivää Biofinity XR (tuote valmistetaan tilauksesta)
  • 30-35 arkipäivää Biofinity Toric XR (tuote valmistetaan tilauksesta)

Tilauksesta seuraava arkipäivä on 1. toimituspäivä. Toimituspäivät lasketaan arkipäivien mukaan.

Tilaukseni toimituksessa on kestänyt odotettua pidempään. Milloin tilaukseni on tulossa?

Saitko jo lähetysilmoituksella seurantatunnuksen, jolla voit seurata tilauksesi liikkeitä? Postin seurantatunnuksella pääset seuraamaan tilauksesi kulkua täältä ja Pakettipisteen täältä. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme miellämme tilauksesi tilaa tarkemmin.

Kuljetusyhtiö on palauttanut tilaukseni takaisin Silmäasemalle ennen kuin ehdin hakea pakettiani.

Kuinka saan tilaamani tuotteet tässä tapauksessa?

Lähetämme sinulle tilauksesi ilman muuta uudelleen, kun se on palautunut takaisin verkkokauppamme varastolle ja olet vahvistanut meille yhä haluavasi tuotteet. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja kertoa toiveesi tilauksesi uudelleenlähetyksestä. 

Jos et ole saanut Postilta paketista saapumisilmoitusta, ilmoitathan myös puhelinnumerosi, niin tarkistamme, että tämä täsmää lähetyksen tietoihin. 

Tilaukseni tiedoissa on virheellinen puhelinnumero. Miten saan ilmoituksen?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Lisääthän viestiin mukaan tilausnumeron sekä oikean puhelinnumeron, niin ilmoitamme tämän kuljetusyhtiölle. 

Voiko verkkokaupasta tehdä tilauksia Ahvenanmaalle/ulkomaille?

Emme valitettavasti toimita tilauksia ulkomaille. Toimitamme tilauksia Ahvenanmaalle, mutta tilattaessa emme toimita arvonlisäverottomia laskuja.

Tuotteiden palauttaminen tai vaihtaminen

Kuinka palautan verkkokaupan tuotteen?

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee avaamattomia ja myyntikuntoisia pakkauksia. Aurinkolaseja voi sovittaa, mutta ne tulisi palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa. Älylaseja ei voi palauttaa, jos pakkaus on avattu. Palautusohjeeseen pääset tästä.

Palautin tilaamani tuotteet, kuinka pian saan rahani takaisin?

Kun palautuksesi on saapunut takaisin verkkokauppamme varastolle, palautetaan rahat alkuperäiselle maksutavalle Klarnan kautta. Rahapalautus näkyy 14 päivän kuluessa, ja Klarna on tarvittaessa yhteydessä rahapalautuksen tiimoilta. 

Voinko vaihtaa tilatun verkkokauppatuotteen toiseen?

Valitettavasti suora vaihto verkkokauppatuotteille ei ole mahdollista. Voit palauttaa saamasi tuotteet palautusohjeemme mukaan, ja tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta tai myymälästä.

Reklamaatiot

Miten teen reklamaation?

Olethan reklamaatioasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Maksaminen

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on?

Verkkokaupassamme voi maksaa kortilla, verkkopankkimaksulla, Klarnan laskulla tai Mobilepaylla.


En saa valittua maksutavaksi laskua verkkokaupassa, kuinka toimin?

Onko selaimesi päivitykset ajan tasalla tai välimuisti täyttynyt? Mikäli näiden asioiden korjaaminen ei ratkaise ongelmaa, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laskun tarjoajan asiakaspalveluun Klarnaan.

S-Bonus

Saako verkkokaupasta Bonusta S-Etukortilla?

Verkkokauppatilauksista saa S-bonusta, kun tilaus tehdään kirjautuneena. Verkkokauppatilausta tehdessä tunnistaudutaan S-ryhmän omistaja-asiakkaaksi TUPAS-tunnistautumisen kautta. Tunnistautuminen tehdään kerran, jonka jälkeen tulet jatkossa saamaan kaikista tulevista verkkokauppaostoksista Bonukset automaattisesti, kun tilaus tehdään kirjautuneena asiakkaana. Verkkokauppatilauksille ei kirjata Bonuksia jälkikäteen.

Olen saanut uuden S-Etukortin, kuinka vaihdan verkkokauppatililläni olevan kortin numeron?

Bonukset maksetaan S-ryhmän omistaja-asiakkuuden mukaan, ei maksukortin numeron perusteella. Vaikka kortti vaihtuisi, se ei vaadi sinulta verkkokaupassamme lisätoimenpiteitä. Mikäli S-ryhmän omistaja-asiakkuutesi on muuttunut, päivittyy tieto meille S-ryhmältä. Mahdollisissa ongelmatilanteissa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tein juuri ostoksen kirjautuneena omistaja-asiakkaana, mutta Bonus ei näy S-kanavalla?

Bonusostos ei välttämättä näy heti tilauksen tekemisen jälkeen, sillä Silmäasema on S-ryhmän bonuspartneri. Bonusostosten näkyminen voi viedä joitain arkipäiviä. Verkkokauppaostosten bonukset kirjataan tilauspäivälle. Kuluvan kuukauden Bonus maksetaan aina seuraavan kuukauden kymmenentenä päivänä, jolloin viimeistään kaikki kauden Bonukset ovat kirjautuneet järjestelmään.

Tuotteet

Tilaamiini piilolinssipaketteihin ei ole merkattu kumpaan silmään piilarit tulevat, mistä tarkistan tämän?

Tilauksen tuotteet kerätään varastolla tuotenumeron mukaan, eikä piilolasimääräyksesi tule varastolla keräilijän tietoon. Piilolasimääräyksen voi tarkastaa kirjautumalla verkkokauppaan ja katsoa sieltä optikon sinulle määrään piilolinssireseptin. Jos olet epävarma voimakkuuksista, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

Voiko silmälasireseptin perusteella tilata piilolinssejä?

Jotta löydät näkemisesi kannalta parhaat mahdolliset piilolinssit, tulee sinun käydä optikon piilolinssitarkastuksessa. Tarkastuksessa sovitetaan erilaisia piilolinssejä ja optikko määrittää sinulle sopivat piilolinssivoimakkuudet. Silmälasiresepti sekä piilolinssiresepti voivat erota toisistaan.

Jos et ole aiemmin käyttänyt piilolinssejä, aloita piilolinssien ensisovituksesta. Ensisovituksessa optikko käy kanssasi läpi ja opastaa asioita piilolinssien valintaan ja käyttöön liittyen. Huomioithan, että jos nykyinen silmälasireseptisi on yli vuoden vanha, varaa ensin optikon näöntutkimus (35 €) ja vasta sen jälkeen piilolinssien ensisovitus.

Jos olet jo piilolinssien käyttäjä, mutta et ole tyytyväinen nykyisiin piilolinsseihisi tai tarvitset uuden piilolinssireseptin, varaa aika piilolinssikontrolliin.