Kirjaudu sisään
Tältä sivulta löydät vastauksia verkkokaupan usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Katso myös myymälän ja silmäsairaalan usein kysytyt kysymykset.
Verkkokauppatilille on mahdollista siirtää optikon tekemät silmälasi- ja piilolinssireseptit. Lääkäreiden kirjoittamat reseptit ja epikriisit löydät Omakanta -palvelusta. Verkkokauppatilin kautta pääsee myös tekemään yksittäisiä tilauksia, tai aloittamaan kestotilauksen.
Kirjaudu verkkokauppatilille verkkopankkitunnuksilla tai sähköpostiosoitteella, joka toimii myös käyttäjätunnuksena.
Salasanan vaihtamisen viestit voivat eri sähköpostisovelluksissa näkyä ajallisesti väärässä järjestyksessä, joten varmista että avaat viimeisimmän viestin. Katso lisää ohjeita salasanan ongelmatilanteisiin.
Mikäli ongelma ei ratkea, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitämme tilannetta mielellämme lisää.
Tarkistathan vielä myös roskapostikansion, joskus sähköposti saattaa eksyä sinne. Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme mielellämme tilannetta lisää.
Valitettavasti useamman henkilön tietoja ei ole mahdollista saada näkyviin yhden tilin alle verkkokaupassa. Tiedot ohjautuvat omille tileille, joten lapsille tarvitaan myös omat verkkokauppatunnukset. Huoltaja voi kuitenkin hallinnoida alaikäisen lapsen tiliä, ja tehdä sieltä tilaukset lapsen puolesta.
Tilausvavistus voi mennä automaattisesti roskapostikansioon, joten tämä kannattaa vielä kurkata. Mikäli viestiä ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään asian selvittämisessä.
Selaimen päivitykset, välimuistin tyhjennys ja toisella laitteella tai selaimella kokeileminen voi auttaa tilauksen läpimenossa. Jos nämä keinot ei auta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan asiaa tarkemmin.
Verkkokaupastamme tilaaminen on helppoa ja nopeaa. Olemme koonneet sinulle ohjeet verkkokauppatilausta varten.
Kestotilauksen piilolinssit aina vähintään –20 % -alennus ja ilmaiset toimituskulut näkyvät tilauksella, kun kestotilaus uusiutuu ensimmäisen kerran. Edut eivät kirjaudu vielä ensimmäiselle tilaukselle, kun kestotilaus aloitetaan. Kestotilauksen tarkemmat ehdot löydät täältä.
Jos haluat peruuttaa koko kestotilauksen, se onnistuu:
Voit peruuttaa kestotilauksesi osittain seuraavilla ohjeilla verkkokauppatililtäsi:
Huomaathan, että kun muokkaat kestotilausta, sinun tulee valita haluatko tuotteet toimitettavan heti, vai sitten kun kestotilauksen uusiutumisväli seuraavan kerran täyttyy. Esimerkiksi jos kestotilauksesi uusiutuu kolmen kuukauden välein, seuraava lähetys lähtee sinulle kolmen kuukauden päästä laskettuna tästä päivästä.
Voit muuttaa kestotilauksesi toimitusväliä kirjautumalla verkkokauppatilillesi:
Kestotilaus onnistuu laskulla sekä debit- ja credit-kortilla, jossa on toistuvaismaksut hyväksyvä ominaisuus kytkettynä päälle. Oman maksukortin asetukset pääsee tarkistamaan verkkopankista.
Kuinka saan päivitettyä maksukorttini tiedot ja käynnistettyä kestotilaukseni uudelleen?
Kestotilauksen katketessa vanhentuneen maksukortin takia, tulisi aloittaa uusi kestotilaus. Emme valitettavasti saa päivitettyä maksutietoja jo katkenneelle kestotilaukselle.
Mikäli kestotilauksesi ei ole vielä katkennut, voit muuttaa maksukortin tiedot tilaukselle painamalla kohdasta "Kassalle".
Täytä toimitukseen vaadittavat tiedot sekä uusi maksukortin numero. Tilauksesta tehdään tässä kohtaa katevaraus jos tilauksen maksutapana on kortti. Katevaraus kuitenkin vapautuu muutaman pankkipäivän kuluessa. Muutokset astuvat voimaan, kun painat nappulaa "Maksa tilaus".
Uusi osoite ei harmillisesti päivity automaattisesti kestotilaukselle, vaan tämä pitäisi päivittää kestotilaukselle vielä erikseen. Osoitteen pääsee päivittämään muokkaa kestotilausta-valinnasta.
Verkkokauppamme tuotevalikoimassa olevilla tuotteilla on erilaisia toimitusaikatauluja. Toimitusaika-arvio näkyy tuotteen tiedoissa, ostoskorissa ja kassalla. Yleisimpiä toimitusaikojamme ovat:
Tilauksesta seuraava arkipäivä on 1. toimituspäivä. Toimituspäivät lasketaan arkipäivien mukaan.
Saitko jo lähetysilmoituksella seurantatunnuksen, jolla voit seurata tilauksesi liikkeitä? Postin seurantatunnuksella pääset seuraamaan tilauksesi kulkua täältä ja Pakettipisteen täältä. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme miellämme tilauksesi tilaa tarkemmin.
Kuinka saan tilaamani tuotteet tässä tapauksessa?
Lähetämme sinulle tilauksesi ilman muuta uudelleen, kun se on palautunut takaisin verkkokauppamme varastolle ja olet vahvistanut meille yhä haluavasi tuotteet. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja kertoa toiveesi tilauksesi uudelleenlähetyksestä.
Jos et ole saanut Postilta paketista saapumisilmoitusta, ilmoitathan myös puhelinnumerosi, niin tarkistamme, että tämä täsmää lähetyksen tietoihin.
Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Lisääthän viestiin mukaan tilausnumeron sekä oikean puhelinnumeron, niin ilmoitamme tämän kuljetusyhtiölle.
Emme valitettavasti toimita tilauksia ulkomaille. Toimitamme tilauksia Ahvenanmaalle, mutta tilattaessa emme toimita arvonlisäverottomia laskuja.
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee avaamattomia ja myyntikuntoisia pakkauksia. Aurinkolaseja voi sovittaa, mutta ne tulisi palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa. Palautusohjeeseen pääset tästä.
Kun palautuksesi on saapunut takaisin verkkokauppamme varastolle, palautetaan rahat alkuperäiselle maksutavalle Klarnan kautta. Rahapalautus näkyy 14 päivän kuluessa, ja Klarna on tarvittaessa yhteydessä rahapalautuksen tiimoilta.
Valitettavasti suora vaihto verkkokauppatuotteille ei ole mahdollista. Voit palauttaa saamasi tuotteet palautusohjeemme mukaan, ja tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta tai myymälästä.
Olethan reklamaatioasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme.
Verkkokaupassamme voi maksaa kortilla, verkkopankkimaksulla, Klarnan laskulla tai Mobilepaylla.
Onko selaimesi päivitykset ajan tasalla tai välimuisti täyttynyt? Mikäli näiden asioiden korjaaminen ei ratkaise ongelmaa, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laskun tarjoajan asiakaspalveluun Klarnaan.
Verkkokauppatilauksista saa S-bonusta, kun tilaus tehdään kirjautuneena. Verkkokauppatilausta tehdessä tunnistaudutaan S-ryhmän omistaja-asiakkaaksi TUPAS-tunnistautumisen kautta. Tunnistautuminen tehdään kerran, jonka jälkeen tulet jatkossa saamaan kaikista tulevista verkkokauppaostoksista Bonukset automaattisesti, kun tilaus tehdään kirjautuneena asiakkaana. Verkkokauppatilauksille ei kirjata Bonuksia jälkikäteen.
Bonukset maksetaan S-ryhmän omistaja-asiakkuuden mukaan, ei maksukortin numeron perusteella. Vaikka kortti vaihtuisi, se ei vaadi sinulta verkkokaupassamme lisätoimenpiteitä. Mikäli S-ryhmän omistaja-asiakkuutesi on muuttunut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme vanhan jäsennumeron poistamiseksi. Tämän jälkeen TUPAS-tunnistautumisen voi tehdä uudelleen.
Bonusostos ei välttämättä näy heti tilauksen tekemisen jälkeen, sillä Silmäasema on S-ryhmän bonuspartneri. Bonusostosten näkyminen voi viedä joitain arkipäiviä. Verkkokauppaostosten bonukset kirjataan tilauksen lähetyspäivälle, ei tilauspäivälle. Kuluvan kuukauden Bonus maksetaan aina seuraavan kuukauden kymmenentenä päivänä, jolloin viimeistään kaikki kauden Bonukset ovat kirjautuneet järjestelmään.
Tilauksen tuotteet kerätään varastolla tuotenumeron mukaan, eikä piilolasimääräyksesi tule varastolla keräilijän tietoon. Piilolasimääräyksen voi tarkastaa kirjautumalla verkkokauppaan ja katsoa sieltä optikon sinulle määrään piilolinssireseptin. Jos olet epävarma voimakkuuksista, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.
Jotta löydät näkemisesi kannalta parhaat mahdolliset piilolinssit, tulee sinun käydä optikon piilolinssitarkastuksessa. Tarkastuksessa sovitetaan erilaisia piilolinssejä ja optikko määrittää sinulle sopivat piilolinssivoimakkuudet. Silmälasiresepti sekä piilolinssiresepti voivat erota toisistaan.
Jos et ole aiemmin käyttänyt piilolinssejä, aloita piilolinssien ensisovituksesta. Ensisovituksessa optikko käy kanssasi läpi ja opastaa asioita piilolinssien valintaan ja käyttöön liittyen. Huomioithan, että jos nykyinen silmälasireseptisi on yli vuoden vanha, varaa ensin optikon näöntutkimus (35 €) ja vasta sen jälkeen piilolinssien ensisovitus.
Jos olet jo piilolinssien käyttäjä, mutta et ole tyytyväinen nykyisiin piilolinsseihisi tai tarvitset uuden piilolinssireseptin, varaa aika piilolinssikontrolliin.
Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi verkkosivuillamme sekä mainonta- ja tilastointitarkoituksiin. Voit koska tahansa muuttaa evästeasetuksiasi. Lue lisää evästeistä täältä .